Optimalisatie van interne en externe terugkerende bedrijfsprocessen

Door effectieve flows in te richten ontstaat er tijd voor tevreden klanten. de impact is vooraf vaak niet te overzien

Er zijn allerlei bedrijfsprocessen die “er nou eenmaal bijhoren…dat doen we al jaren zo.” De terugkerende bedrijfsprocessen nemen vaak veel tijd in beslag waarbij de kans op fouten en onvolledigheid groot is. Door deze processen (grotendeels) te automatiseren wordt het werk niet alleen leuker, de foutmarge neemt af en de effectiviteit neemt toe. Doordat elke uiting of actie in de huisstijl wordt uitgevoerd, draagt dit bij aan de zichtbaarheid van uw organisatie en maakt u een start met (branded) communicatie. Klantgericht!

Goede voorbeelden?

Via uw website komen anonieme bezoekers in de verleiding om een (contact-)aanvraag te doen of een offerte aan te vragen. In een drukke week of vakantieperiode blijft dit te lang liggen en dient de betrokken medewerker dit goed op te pakken en/of over te dragen. Vaak via verschillende afdelingen en met verschillende output met als resultaat een wachtende potentiele klant. Door het offerteproces vanaf de website te automatiseren, kunnen bezoekers direct een offerte aanvragen en plannen zij direct de afspraak in, wanneer het hen uitkomt. Er ontstaat er een lead in uw lead-management systeem, de opvolging gegarandeerd en de onboarding start. De klant raakt verwonderd over uw effectiviteit en het voelt als een heerlijk warm bad.

Het resultaat:
De gesprekken die gevoerd worden zijn met “hot leads” en de inzichten in prestaties geven u het gereedschap om de campagnes en uitingen te blijven optimaliseren.

Een andere wind gaat door uw organisatie waaien

Doordat uw medewerkers vanaf het begin betrokken worden bij de marketing automation van bestaande bedrijfsprocessen ontstaat een enorme betrokkenheid. Zij kunnen letterlijk de eigen werkzaamheden leuker en beter maken. De consistentie zorgt er ook voor dat overdacht naar een (nieuwe) collega gemakkelijk gaat en dat deze snel zijn ingewerkt. De effectiviteit-focus die ontstaat binnen de afdelingen van uw organisatie zorgt voor betrokkenheid en drive.

Zorg dat uw organisatie schaalbaar wordt en klaar is voor de toekomst. Op eigen kracht of met hulp van Developid.nl!